Puheenjohtajakirje toukokuu -18

Puheenjohtajakirje

Puheenjohtajan kirje 1/18

Aurinkoista ja lämmintä toukokuuta!

Alkuvuosi on jälleen mennyt nopeammin kuin huomasikaan. Alkuvuonna seurattiin työehtosopimusneuvotteluita tiiviisti, jotka venyivätkin yllätyspitkiksi. Kuntapuolen neuvottelutulos ratkesi ensimmäisenä, jonka jälkeen saatiin neuvoteltua AVAINTA, YHTS ja TPTES sekä viimeisenä ja ehkä vaikeimmaksi neuvoteltavaksi osoittautuneena SOSTES. Kaikkia työehtosopimuksia ei ole vielä saatu painosta eikä niitä sen vuoksi ole vielä kirjoina, mutta liiton sivuilta löytyy uudet työehtosopimukset sähköisinä versioina.

Ammattiosaston kevätkokous on pidetty ja hallituksen kokousten osaltakin on kevätkausi kohta ohitse.

Yhdysjäseniä olemme saaneet ammattiosastoomme hienosti lisää, mutta enemmänkin toki sopii yhdysjäsen joukkoon.

Kuluvan kevään aikana ammattiosaston hallitus on saanut solmittua paljon lisää paikallisia jäsenetuja. Päivitetyn listan löydät ammattiosaston verkkosivuilta http://ao618.superliitto.fi/.  Pyrimme neuvottelemaan uusia paikallisia jäsenetuja ympäri vuoden, joten kannattaa aina välillä käydä kurkkaamassa onko listaan tullut uusia etuja.

Syksy 2018 tuo tullessaan kuntasektorin luottamusmiesvaalit. Vaalit käydään loka-joulukuussa 2018. Kuntasektorin luottamusmiesvaaleista voit lukea lisää liiton verkkosivuilta osoitteesta https://www.superliitto.fi/ammattiosastot/luottamusmiesvaalit-2018/

Syksyllä ammattiosaston sääntömääräisessä syyskokouksessa on jälleen vuorossa ammattiosaston hallituksen henkilövalinnat seuraavalle kaksivuotis kaudelle.

Muistattehan päivitellä jäsenrekisteriin mahdollisesti muuttuneet työpaikkatietonne. Työpaikkatieto ei päivity rekisteriin automaattisesti.

Toivotetaan työpaikoilla myös vastavalmistuneet lähihoitajat tervetulleiksi SuPerin varsinaisiksi jäseniksi. Uuden varsinaisjäsenen suosittelijalle liitto antaa 30€ lahjakortin suosittelijan valitsemaan kohteeseen. Lisää aiheesta voit lukea www.superliitto.fi sivustolta.

Terveisin

SuPer Huittisten seudun ammattiosaston 618 puheenjohtaja